Inca o acreditare la MDRAPFE: autoritatile responsabile cu gestionarea Programului Interreg V-A Romania-Ungaria au primit desemnarea

Marti, 18 Iulie 2017

Autoritatea de Audit din cadrul Curții de Conturi a României a emis raportul final de audit, în urma căruia au fost acreditate autoritățile responsabile cu gestionarea Programului Interreg V-A România-Ungaria.

Astfel, Ministerul Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene este desemnat ca Autoritate de Management, îndeplinind inclusiv funcția de Certificare, iar Biroul Prim-Ministrului din Ungaria este desemnat ca Autoritate Națională.

Programul Interreg V-A România-Ungaria a finalizat procesul de desemnare cu opinie necalificată (fără rezerve) din partea Autorității de Audit, ceea ce înseamnă că autoritățile desemnate îndeplinesc toate criteriile de desemnare.

Finalizarea acestei etape este de importanță majoră pentru Program. Din acest moment pot începe plățile intermediare, urmând ca, în continuare, toate resursele și eforturile să fie dedicate implementării Programului și proiectelor finanțate prin intermediul acestuia.

Despre Programul Interreg V-A România-Ungaria:

Programul Interreg V-A România-Ungaria este destinat finanţării unor proiecte comune româno-ungare, care abordează nevoi identificate pe ambele laturi ale graniţei şi care necesită o abordare comună și soluţii inovatoare, în scopul de a contribui la dezvoltarea sustenabilă a zonei eligibile.

Acesta este o continuare a programelor de cooperare transfrontalieră implementate în regiune şi dispune de un buget total de aproximativ 232 milioane euro, din care 189 milioane de euro reprezintă finanţarea nerambursabilă din Fondul European de Dezvoltare Regională.

Zona eligibilă a programului cuprinde judeţele Satu Mare, Bihor, Arad şi Timiş pe partea română a graniței, respectiv Szabolcs-Szatmár-Bereg, Hajdú-Bihar, Békés şi Csongrád pe partea ungară a acesteia.

Info suplimentare acreditare:

Desemnarea Autorităților de Management și Control pentru Programele Operaționale, este o condiție esențială pentru efectuarea rambursărilor de la Comisia Europeană și presupune evaluarea în vederea emiterii opiniei fără rezerve de către AA cu privire la conformitatea sistemului cu cerințele de acreditare.

Reamintim că, în ianuarie 2017, România avea desemnate doar 3 autorități implicate în sistemul de management și control pentru trei programe finanțate în perioada de programare 2014-2020, respectiv:

1. Programul IPA de cooperare transfrontalieră România – Republica Serbia 2014 – 2020

2. Programul de cooperare transfrontalieră INTERREG V-A România – Bulgaria;

3. Programul operațional Ajutorarea Persoanelor Dezavantajate.

În data de 13 iulie 2017 au fost acreditate alte 3 Autorități de Management care gestionează: POCA, POIIMM și POAT.

Până la sfârșitul acestei luni se estimează că vor fi acreditate și ultimele 4 autorități de management, respectiv pentru Programului Operațional Infrastructura Mare, Programul Operațional Regional, Programul Operațional Capital Uman și Programul Operațional Competitivitate.